Учитель - це людина, котра вирощує дві думки там, де раніше зростала одна.

пʼятниця, 10 квітня 2015 р.

Інтернет - конференція «Розвиток і функціонування української мови в роботі закладу»












Відмінник освіти, старший учитель
вищої категорії Хлопенко Л.М.;
учитель – методист вищої
категорії Нестеренко С.С.

Про виконання заходів щодо розвитку і функціонування
української мови у Маловисківській ЗШ № 3 І-ІІІ ступенів
Кіровоградської області
З метою подальшої активізації роботи, пов’язаної з практичною реалізацією статей 10, 11 Конституції  України щодо розвитку і розширення сфери функціонування української мови як державної в усіх сферах суспільного життя,  розроблені заходи щодо розвитку і функціонування української мови. У  2014-2015 навчальному році у школі навчання програми викладається українською мовою.
З метою поглиблення, удосконалення знань з української мови та літератури, прищеплення любові до предмета в школі  працюють творча лабораторія вчителів-словесників (вивчення письменників рідного краю) – керівник Чабан Л.Г., гуртки «Околиця»(народознавчий напрямок) – фундатор Нестеренко С.С., «Світанок» (літературознавчий напрямок) – керівник Давидова Л.П., творча група вчителів світової літератури – керівник Заводова З.В.
Поглиблено рідну мову та літературу  вивчають учні 10–А та 11-А класів. Відповідно до п.2.  різними напрямами україномовного спрямування охоплені всі учні  школи. Навчальний заклад  забезпечений комп’ютерною технікою та виходом до Міжнародної інформаційної мережі Інтернет.
Творчі знахідки учителів української мови і літератури висвітлюються в інформаційних мережах Інтернет («блог ШМО «Мистецтво і майстерність» - svetyyy.blogspot.com», «Класна оцінка», «блог Нестеренко  С.С. «Траєкторія творчості» - svetyyyy.blogspot.com», «блог БорейкоО.В. - «oooooogggga.blogspot.com»,  «сайт Прокопової  Т.В.  -  «osobistij-sajt-prokopovoji-t-v.webnode.com.ua».

Відповідно до п. 5. продовжується робота щодо участі школярів у Всеукраїнській олімпіаді, турнірах, Міжнародних конкурсах. У листопаді 2014 року на шкільному етапі Всеукраїнської олімпіади з української мови та літератури брали участь 35 учнів (І місце – 7 учнів, ІІ – 8 учнів, ІІІ – 6 учнів). Стали переможцями ІІ етапу  - Пилипенко Катерина, учениця 9-А класу, вчитель   Чабан Л.Г.; Чепіга Марія, учениця 11-А класу, учитель Нестеренко С.С.
З метою піднесення престижу рідної  мови серед учнівської молоді, виховання пошани до національної культури й традицій 7 листопада 2014 року у Маловисківської ЗШ №3 І-ІІІ ст. відбувся І  етап ХV  Міжнародного конкурсу з української мови імені Петра Яцика. У І етапі конкурсу взяли участь 53 учня  Маловисківської ЗШ №3 І-ІІІ ст. Більшість учасників філологічних змагань продемонстрували належний рівень знань, мовне чуття, творчий підхід до виконання завдань - 28 переможців. 
         Найбільш результативним ІІ етапу конкурсу був для учнів Маловисківської ЗШ №3 І-ІІІ: І  місце - Яценко Анастасії, учениця 4 класу, вч. Скрипніченко В.В.; Услиста Олеся, учениця 6 класу, вч. Борейко О.В.; Пилипенко Катерина, учениця 9 класу, вч. Чабан Л.Г.; ІІ місце – Бакалінський Олександр, учень 7 класу,                         вч. Чабан Л.Г.; ІІІ місце – Терновий Артем, учень 3 класу, вч. Селіванова Г.П.
З метою виховання в учнів почуття любові до народної творчості, національної культури, розширення світогляду через ознайомлення з давніми та сучасними обрядами і святами українського народу щорічно ( в лютому ) проводиться місячник українознавства.  
Для популяризації сучасної української поезії розкриття краси української мови проводяться  конкурси «Розцвітай же, рідна мово», "Живий Шевченко" (вірші про мову;  Т. Г. Шевченка ); до світлиці «Світанку»  запрошували на зустріч літераторів краю Лойтру П.Л., Шевченко С.Г., Безушенка Олега; керівник Давидова Л.П.
 У січні 2015 року учасників ІІ етапу Шевченківського форуму, присвяченому  201 річниці з дня народження – п'ять ( Безугла Тетяна,                 Тимошенко Альона, Рудь Ростислав, Онойко Ірина, Чухнов Іван; учителі Нестеренко С.С., Чабан Л.Г. ).
Під керівництвом учителів - наставників до  Y Міжнародного конкурсу  учнівської молоді та студентів імені Тараса  Шевченка долучилися 28 учнів,                  12 стали переможцями І етапу (Голуб Дмитро, Добріцька Анастасія, Солдатенко Ангеліна, Сніцар Катерина, Чепіга Марія, Мартинова Ангеліна, Каракай Антон, Агурєєва Олена, Клименко Анастасія, Вовк Катерина, Кучеренко Вікторія, Михайлова Анастасія), у ІІ етапі перемогу виборювали п’ятеро. У поточному році 87 учасників Української гри «Соняшник». Чекаємо результатів…
  Щороку у закладі освіти  відзначається Міжнародний день рідної мови (21 лютого), День слов’янської писемності та культури (24 травня), тиждень української писемності та мови (листопад).  
Роз’яснювальна робота серед батьків щодо необхідності виховання та навчання дітей державною мовою, консультації фахівців сприяють забезпеченню наступності між усіма освітніми ланками. У 2014- 2015 навчальному році 100% випускників українських груп дошкільних закладів стали учнями україномовних перших класів, 50% випускників україномовних 9-х продовжують навчання в українських десятих класах, випускник 11-х класів продовжують навчання в українських групах вищих навчальних закладів та ТПНЗ ( п.9). 
Для розвитку духовності та культури особистості учні школи беруть активну участь у дошкільних, загальноосвітніх навчальних закладах, Будинку дитячої та юнацької творчості, де традиційно проводяться Шевченківські дні, Тижні української писемності та мови, Міжнародний день рідної мови, Дні слов’янської писемності і культури, літературно-музичні фольклорні та поетичні свята, відзначаються ювілейні дати культурних діячів. Створено стенди «Дзеркало мистецтва і майстерності», «Шевченківський край», творчість Т.Г. Шевченка очима дітей (малюнки), класні куточки вшанування пам'яті Великого поета.              У березневі дні пам'яті Шевченка проводилися заходи популірізації творчості Кобзаря (відповідно плану). Створено два  кабінета української мови і літератури, оновлено народознавчу світлицю. Вивіски закладів оформлено державною мовою (п.10).
 Загальноосвітний  заклад  100% забезпечений учителями української мови та літератури. Із шести викладачів п'ять  мають   вищу кваліфікаційну категорію, у тому числі, один -  педагогічне звання «вчитель-методист»,  чотири – «старший учитель»; Хлопенко Л.М., Давидова Л.П., Онойко О.М. - Відмінники освіти
Розроблено методичні матеріали, які ввійшли до районного, обласного, Всеукраїнського банку педагогічних ідей.  Продовжується здійснення заходів, спрямованих на розвиток системи безперервної мовної освіти.  Так, протягом останніх років у структурі районної методичної роботи працює «Майстер-клас» для досвідчених педагогів, до класу ввійшли Хлопенко Л.М., Чабан Л.Г., Нестеренко С.С., «Школа зростання» для починаючих педагогів, учасник              Борейко О.В. Систематично здійснюється планове підвищення кваліфікації педагогів ( п.11). 
З метою підвищення рівня знань учнів з української мови, поліпшення їх мовної грамотності, організації самоосвітньої діяльності учнів з предмета  організована робота з реалізації програми «Моніторинг якості мовної освіти                 учнів» (п.п.13- 15) – цьогорічний показник  грамотності - 49%, відповідно знань з мови (49%) та літератури (62%)  – 55,5%. 
Уся діяльність ШМО здійснювалася на основі педагогічного аналізу, планування як на поточний період, так і на перспективу згідно з програмою розвитку школи, забезпечувала безперервне зростання професійного рівня вчителів і реалізації науково – методичної проблеми Маловисківської ЗШ №3 І-ІІІ ступенів «Впровадження спадщини В. О. Сухомлинського». Учителі брали активну участь в обговоренні актуальних питань методики викладання предметів на засіданнях ШМО,  педрадах та педчитаннях, районній Інтернет – конференції «Професійна компетентність педагога як показник його особистісного розвитку та запорука успішного навчання...», яка проводилася з 16-18 грудня 2014 року. Проблема конференції актуальна. Долучилися до її обговорення багато педагогічних працівників району та наші вчителі: Нестеренко С.С., Заводова З.В., Онойко О.М.; в обговоренні – Прокопова Т.В., Чабан Л.Г. та інші педагоги школи.                            Давидова Л.П. взяла участь у роботі обласної науково - практичної Інтернет – конференції (Хмурівські читання) з проблеми «Технологія фахової майстерності: інновації в сучасній освіті», яка відбулася 20 – 24 жовтня 2014 року. Представлені матеріали заслуговують на увагу, можуть бути використані в практичній роботі педагогічних працівників.
Таким чином, «…уміння навчати — це все-таки ми­стецтво, таке ж мистецтво, як добре грати на скрипці або роялі,  малювати картини, бути хорошим фрезерувальником або токарем. Не можна навчити людину стати майстром своєї справи, якщо дати їй тільки книжку в руки,- вона не бачитиме фарб, не візьме інструмент, не ста­не до верстата. Біда мистецтва виховання в тому, що навчити виховувати можна тільки в практиці, на прикладі». Тож станемо прикладом для своїх учнів…



Немає коментарів:

Дописати коментар