Учитель - це людина, котра вирощує дві думки там, де раніше зростала одна.

вівторок, 28 квітня 2015 р.

Майстер - клас

Сучасний урок - це твір мистецтва, де педагог уміло використовує всі можливості для розвитку особистості учня

неділя, 12 квітня 2015 р.

А чи знаємо...

Коли на Великдень поверталися зі свяченим до своїх домівок, господар хати з кошиком ставав на порозі і казав тричі: «Христос воскрес». А вся родина, сім'я хором відповідала: «Воістину воскрес». Великодній сніданок розпочинається молитвою. Після молитви батько родини бере свячене яйце і ділить його на стільки частин, скільки присутніх за столом (залишаючи окремо на тарілці і для померлих з родини) Іноді починали з розрізання святої писанки на стільки частин, скільки було членів родини. Кожен мовчки з'їдав свою частину, а далі вже обідали холодцем, свининою, ковбасою, завершуючи трапезу паскою. Починали святкову трапезу і з паски. Перш за все зрізали з неї верх - і давали корові, щоб було багато молока, або ж зберігали до часу, коли корова буде телитися. Після обіду належало не пити води години дві - тоді і в полі під час жнив не будуть хотіти води. Дехто лише трошки cпробувавши свячених страв, бігли знову до церкви і дзвонили у церковні дзвони - вірили, що у нього тепер добре буде родити пшениця або гречка. Дзвін на Великдень має особливу силу, що здатна вилікувати й допомогти в здійсненні бажань. Крім того в церковні дзвони у святкові дні міг вдарити кожен бажаючий...

Хай мир у серці Вашому панує. Хай ангел Божий щастя Вам дарує. Ісус Христос – здоров'я шле з небес. Христос Воскрес! Воістину Воскрес!


пʼятниця, 10 квітня 2015 р.

Інтернет - конференція «Розвиток і функціонування української мови в роботі закладу»












Відмінник освіти, старший учитель
вищої категорії Хлопенко Л.М.;
учитель – методист вищої
категорії Нестеренко С.С.

Про виконання заходів щодо розвитку і функціонування
української мови у Маловисківській ЗШ № 3 І-ІІІ ступенів
Кіровоградської області
З метою подальшої активізації роботи, пов’язаної з практичною реалізацією статей 10, 11 Конституції  України щодо розвитку і розширення сфери функціонування української мови як державної в усіх сферах суспільного життя,  розроблені заходи щодо розвитку і функціонування української мови. У  2014-2015 навчальному році у школі навчання програми викладається українською мовою.
З метою поглиблення, удосконалення знань з української мови та літератури, прищеплення любові до предмета в школі  працюють творча лабораторія вчителів-словесників (вивчення письменників рідного краю) – керівник Чабан Л.Г., гуртки «Околиця»(народознавчий напрямок) – фундатор Нестеренко С.С., «Світанок» (літературознавчий напрямок) – керівник Давидова Л.П., творча група вчителів світової літератури – керівник Заводова З.В.
Поглиблено рідну мову та літературу  вивчають учні 10–А та 11-А класів. Відповідно до п.2.  різними напрямами україномовного спрямування охоплені всі учні  школи. Навчальний заклад  забезпечений комп’ютерною технікою та виходом до Міжнародної інформаційної мережі Інтернет.
Творчі знахідки учителів української мови і літератури висвітлюються в інформаційних мережах Інтернет («блог ШМО «Мистецтво і майстерність» - svetyyy.blogspot.com», «Класна оцінка», «блог Нестеренко  С.С. «Траєкторія творчості» - svetyyyy.blogspot.com», «блог БорейкоО.В. - «oooooogggga.blogspot.com»,  «сайт Прокопової  Т.В.  -  «osobistij-sajt-prokopovoji-t-v.webnode.com.ua».

Інтернет - конференція «Розвиток і функціонування української мови в роботі закладу»


            Відмінник освіти, старший учитель
 вищої категорії Давидова Л.П.;
старший учитель вищої категорії
Чабан Л.Г.
Переосмислення процесу навчання і виховання
національної свідомості мовної особистості на уроках української мови з ціннісних позицій
Відродження України неможливе без пробудження національної свідомості українського народу,  насамперед молоді. Тому особливе занепокоєння викликає відсутність у більшості юнацтва усвідомлення себе як частини народу, співвідношення своєї діяльності з інтересаминації. Зарадити справі може створення такої системи освіти,  яка виховувала б національно свідомих громадян України.  Повага до своєї Вітчизни починається з рідного слова, літератури, історії рідного краю.
         Великий український педагог К. Ушинський про любов до своєї Батьківщини говорив наступне: «Візьміть, наприклад, будь-якого швейцарця: він пише рідною мовою, абсолютно правильно говорить ясно і чітко, порозмовляйте з ним про Швейцарію, і він здивує твердим і надзвичайно детальним знанням своєї Вітчизни.  Він не тільки відмінно знає її міста і містечка, її ріки, джерельця, її гори і підгір’я, фауну і флору, а й навіть більш-менш відомі руїни і пов’язані з ними легенди. Те ж саме помітите ви і в маленьких німців, англійців, а ще більше в американців». Це написано 135 років назад, але для України актуально і сьогодні.